התקנת ידית בהלה בירושלים

ידית בהלה:

ידית בהלה היא ידית ארוכה המותקנת לרוחבה של דלת יציאה. מטרתה של ידית הבהלה היא לעזור ביציאה מהירה ממבנה בעת מצב חירום.

העיקרון המרכזי בידיות אלה, הוא קלות הפתיחה והמילוט המהיר. ישנם סוגים רבים של ידיות בהלה, ניתן לפתוח את הדלת באמצעות הישענות או דחיפה של הידית, תוך הפעלת מעט מאוד כוח.

ידיות בהלה הן משמעותיות מאוד בזמני חירום, הן ללא ספק מצילות חיים. יש לוודא כי ידיות בהלה מותקנות במבנים בעלי תנועה רבה ובהם נמצאים אנשים רבים. ידיות בהלה מוגדרות כאביזר חובה על פי חוק בבניינים, במסעדות, ובמוסדות ציבוריים.

התקנת ידיות הבהלה מגיעות בגדלים שונים ובסוגים שונים, ניתן להתקין ידיות אלה על דלתות זכוכית, דלתות פלדה, דלתות כפולות או רגילות, ודלתות אש.

ידיות בהלה הן היום אביזר חובה בבניינים, במסעדות ובמקומות ציבוריים אחרים
כחלק ממהלך רישוי העסקים או קבלת היתרי מגורים מחייבות הרשויות המקומיות בהתקנת ידיות בהלה על דלתות מילוט
 חיים מנעולן בירושלים מומחה להתקנת ידיות בהלה עם ניסיון של 15 שנה ושירות לקוחות גם בארה”ב וגם בישראל
הסוגים השונים של ידיות בהלה ולפרט על דרישות ההתקנה שלהן בישראל על מנת לסייע למתקינים, לבעלי עסקים ולכל מי שנדרש להתקין ידית בהלה

מחירן של ידיות הבהלה תלוי באיכות, בחומרים ממנה עשויה הידית, בסוג הדלת עליה נתקין את הידית ועוד.

התקנה של ידית בהלה צריכה להתבצע על ידי מנעולן מוסמך, ישנה חשיבות בבחירת מנעולן מקצועי שכן לידית הנעילה אחריות על חיי אדם בעת חירום. לכן, רק מנעולן מומסך ובעל רישיון יכול להתקין ידית בהלה.

 התקנת ידית בהלה בירושלים למוסדות ועסקים

סוגי ידיות בהלה:

ישנם סוגים רבים של ידיות בהלה, הנבדלות זו מזו באופן השימוש, בחומרים מהן הן עשויות, בחברה המייצרת אותן ובדלת עליה תותקן הידית.

1.ידית בהלה עם מוט צינורי- סוג זה הוא הפופולארי ביותר, ידית הבהלה מורכבת משתי ידיות קפיציות המותקנות משני צידי הדלת וביניהן מוט ברזל המשמש כמו ידית לדלת.

2.ידית בהלה מפעילת מנעול- לרוב נתקין את הסוג הזה של ידיות הבהלה על דלתות אש או דלתות פלדה. בעת לחיצה על הידית היא פותחת את לשונית המנעול ומאפשרת יציאה בקלות. בדלתות כפולות נתקין שתי ידיות כאלה.

3.ידית בהלה לדלת יחיד- זו ידית שמורכבת מלשונית נעילה חיצונית חד צדדית, לא נתקין בדלת מנעול פנימי ולכן סגירת הדלת מתבצעת על ידי לשון הנעילה החיצונית. שימוש בידית בהלה מסוג זה הוא יחסית נפוץ.

4.ידית בהלה עם בריחים- ידית בהלה זו נועלת את הדלת בעזרת שני בריחים אחד לחלק העליון של הדלת ושני לחלק התחתון. נתקין את זה בעיקר על דלתות שאין בהן שימוש לעיתים תכופות, ובנוסף על דלתות מאוד גבוהות.

למה להתקין ידית בהלה?

ראשית, על פי חוק במקומות מסוימים אנו חייבים להתקין ידית בהלה. מעבר לכך ידיות בהלה הן קריטיות ומצילות חיים ולכן נרצה להתקין אחת כזו גם אם החוק אינו מחייב. ידיות בהלה מספקות ביטחון ונוחות, בעת חירום אנו מוכנים. כבר קרו מקרים בעבר בהם נלכדו אנשים במבנה בלי יכולת לצאת, הסכנה היא ממשית, ולכן יש לבחור ידית בהלה איכותית, התואמת לשימוש ולדלת עליה תותקן, ולהיעזר במנעולן מקצועי כדי להתקין אותה.